نگاهي به زندگي نامه نجيب ميقاتي، نامزد پيروز نخست وزيري لبنان

 

 

' نجيب ميقاتي' گزينه پيشنهادي گروه 8 مارس و نامزد پيروز پست نخست وزيري لبنان براي دومين بار نخست وزير اين كشور مي شود.

به گزارش ايرنا از بيروت، نجيب ميقاتي در سال 1955 ميلادي در شهر طرابلس در شمال لبنان به دنيا آمد. تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشگاه آمريكايي بيروت سپري كرد و پس براي ادامه تحصيل به فرانسه و آمريكا رفت.

وي بعد از استعفاي دولت 'عمركرامي' براي بار دوم، در سال 2005ميلادي نخست وزير دولت وقت شد و پس از چند ماه از اين مقام كناره گرفت. پس از آن وي با همكاري برادر بزرگتر خود 'طه' شركت مخابراتي 'انفستكوم' يكي از بزرگترين شركت هاي خصوصي مخابرات منطقه را تاسيس كرد.

ميقاتي در سال هاي 1992 و1996ميلادي به عنوان عضو اتاق بازرگاني بيروت انتخاب شد و هم اكنون عضو كميته اجرايي اتاق بازرگاني عربي – آمريكايي و هم چنين عضو بازرگانان سوريه و لبنان است. ميقاتي عضويت دبيرخانه دانشگاه آمريكايي در بيروت را نيز برعهده دارد.

روزنامه ' فوربس' در سال 2008ميلادي نام وي را در فهرست اسامي افراد ثروتمند جهان با ثروتي بالغ بر 2ميليارد و600 ميليون دلار قرار داده است.

ميقاتي همراه خانواده خود داراي 'مجموعه ميقاتي' است كه در كارهاي سرمايه گذاري، املاك، هواپيمايي و فروش لباس فعاليت مي كنند.

ميقاتي در سال هاي 1998 و2004 ميلادي با تصدي وزرات حمل و نقل وارد فعاليت هاي سياسي شد. وي از سال 2000 تا 2005ميلادي نماينده مردم طرابلس در مجلس نمايندگان لبنان بود و سپس به عنوان نخست وزير دولت موقت انتخاب شد. در سال 2009 ميلادي وي مجددا نماينده مردم طرابلس در مجلس شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ' نجيب ميقاتي' گزينه پيشنهادي گروه 8 مارس و نامزد پيروز پست نخست وزيري لبنان براي دومين بار نخست وزير اين كشور مي شودنگاهي به زندگي نامه نجيب ميقاتي، نامزد پيروز نخست وزيري لبنان, , ,