حمله مصباحي مقدم به جبهه پايداري براي چندمين بار

عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است هیچ مکانیزمی وجود ندارد که وزن جبهه پایداری را بتوان ارزیابی کرد؛ خود این دوستان برای خودشان وزنی قائل هستند و گمان می کنم تصورشان غیر واقعی است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه نشست جبهه متحد اصولگرایان در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه فکر می کنید اعضای جبهه پایداری در نهایت چگونه وارد عرصه انتخابات می شوند، گفت: در این اواخر، انها رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته داشتند و دیگرسخن از مقابل جبهه متحد قرار گرفتن نیست، بلکه حرف از پیوستن است.البته این دوستان این پا و آن پا می کنند.

وی وجود مواضع متفاوت در میان اعضای این تشکل را تفاوت دوم در این مجموعه دانست و گفت:اعضای این تشکل یک موضع واحد ندارند ومصاحبه های برخی از اعضای جبهه پایداری نشان می دهد آنها علاقمند به پیوستن به جبهه متحد هستند. البته برخی هنوز چنین تمایلی روشنی را ابزار نکرده اند، ولی ما امیدواریم در مدت باقی مانده تا انتخابات اصولگرایان در یک تشکل واحد جمع شوند.

مصباحی مقدم همچنین به سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی در دیدار با حبیب الله عسگر اولادی از اعضای کمیته داوری جبهه متحد اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان اشاره کردند که رهبر این مجموعه نیستند ،بلکه دیدگاه خود را ذکر کردند و بر وحدت اصولگرایان هم تاکید دارند.

عضو کمیته داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم در پاسخ به این پرسش که چقدر مدعاهای جبهه پایداری درباره تاثیر گذار بودن آنان در شکل گیری 9 دی واقعی است، با بیان اینکه این دوستان جای خودشان را بالاتر از آنچه واقعیت دارد تلقی می کنند، افزود: 9 دی را قطعا اعضای جبهه پایداری نیافریدند.ممکن است بگوییم آنها هم در 9 دی حضور فعال داشتند،ولی این روز مربوط به همه ملت ایران و همه کسانی است که به نظام جمهوری اسلامی و رهبری علاقمند هستند.

مصباحی مقدم همچنین با یادآوری تلاش اصولگرایان درانتخابات ریاست جمهوری نهم، افزود:در انتخابات ریاست جمهوری نهم هم انتخاب آقای احمدی نژاد به این گونه نبود که ما بگوئیم به وسیله گروهی رقم خورده است. ضمن اینکه مجموعه پایداری این طور نبود که به صورت متشکل وارد معرکه شده باشد تا بگوییم انتخاب آقای احمدی نژاد سهم آنها است.

وی افزود: همان زمان به یک معنا همه گروه های حزب الهی در مرحله دوم ازآقای احمدی نژاد حمایت کردند،آن هم در بین دو گزینه ای کههر دو در آن زمان اصولگرا تلقی می شدند.

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم،آیت الله هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به رقابت پرداختند که در نهایت محمود احمدی نژاد با 17 میلیون رای پیروز انتخابات شد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در پاسخ به اینکه اگر جبهه پایداری در تهران مستقلا وارد عرصه شود ،فکر می کنید چه میزان اقبال خواهند داشت، گفت:در تهران شاید 2 تا 3 نامزد داشته باشند که بتوانند رای بیاورند وتصور نمی کنم بیش از این مقدار باشد، البته درشهر ستانها وضعیت متفاوت خواهد بود.

مصباحی مقدم در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چرا این تلقی برای اعضای جبهه پایداری به وجود امده است که وزن بالایی دارند،خاطر نشان کرد: آنها تصور می کنند به جز مجموعه احزاب و جمعیت های اصولگرا که اعضایشان مشخص و محدودند،بقیه ملت با آنها هستند. در حالی که این تلقی غلطی است.

وی با بیان اینکه این دوستان خود را یک تشکل تلقی کنند و ببینند چند نفر هوادار دارند، ادامه داد:این فکر که امت حزب الله در این تشکل یا آن تشکل بگنجد،غلط است. چرا که امت حزب الله تابع رهبری هستند و پس از ایشان به عنوان بازوان نظام ولایت فقیه تابع روحانیت اصیلی هستند که در قالب تشکل ها نمی گنجند و فراتر از دسته بندی های سیاسی است.

مصباحی مقدم در خصوص اظهارات حجت الاسلام روح الله حسینان درباره اینکه امت حزب الله اگر برخی افراد در فهرست جبهه متحد باشند بدان اقبال نخواهند کرد: تصریح کرد: من تصور نمی کنم امت حزب الله چنین نمایندگی به دوستان ما داده باشند که بخواهند از طرف آنها سخن بکویند.

وی گفت: حزب الله حامیان مجموعه اصولگرایان هستند و این گونه نیست که ما بگوئیم آنها حامیان بخشی خاصی از اصولگرایان تحت عنوان جبهه پایداری هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حمله مصباحي مقدم, حمله به جبهه پايداري, ,